אגודת ישראל: כל ראשי הסיעות הודיעו כי יתמכו באייכלר

    דוד קורצווייל | צילום: ארכיון 2 Comment on אגודת ישראל: כל ראשי הסיעות הודיעו כי יתמכו באייכלר
    14:03
    09.05.24
    הרב צבי אריה אדלר No Comments on למה העונש החמור על אכילת קודשים אחרי הזמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות התנגדות אגודת ישראל והאיום שלה להצביע נגד, החוק הנורווגי הקטן שמאפשר לשר או סגן שר יחיד מכל סיעה להתפטר מהכנסת לטובת הבא בתור ברשימה, החוק הנורווגי אושר היום בממשלה.

    בשבוע שעבר ניסו באגודת ישראל לעכב את הצעת החוק ולהשתמש בה כ'שוט' נגד דגל התורה בכלל ומשה גפני בפרט שלדבריהם 'הפר את הסיכומים' והגיש מועמדות לתפקיד חבר הוועדה למינוי דיינים, וזאת למרות שגם ח"כ אייכלר הגיש את מועמדותו.

    מוקדם יותר היום עלו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב לביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן כדי להתייעץ מה לעשות בנושא המסתבך. בפגישה ישב גם ה'חתן' – מזכ"ל דגל התורה, יעקב אשר.

    בתחילה דווח כי היו חילוקי דעות בין היושבים בשלחן. בעוד גפני נטה ללכת עד הסוף, הרי שאשר העדיף לוותר לחברים מאגודת ישראל. אולם גורמים בדגל התורה מכחישים את שמועות וטוענים כי דגל התורה מציגה חזית אחידה. בינתיים דגל התורה לא הסירה את המועמדות, והחוק גם עבר בישיבת הממשלה.

    בדגל התורה מדווחים על הבנות עם אביגדור ליברמן לפיהן הוא יצביע בכנסת בעד החוק ובכך ההימנעות של אגודת ישראל הופכת ללא רלוונטית.

    מאגודת ישראל נמסר בתגובה כי "החוק הנורווגי עלה ואושר הבוקר בוועדת השרים בתיאום ובאישור נציגי אגו״י, לאחר בקשה וסיכום בין השר אריה דרעי לסגן השר יעקב ליצמן.

    כפי שמופיע בהחלטת הממשלה, החוק יובא לכנסת רק לאחר הסכמה קואליציונית.

    בישיבת ראשי הסיעות שנערכה בצהריים סוכם על דעת כל ראשי הסיעות כי החוק הנורווגי יעלה להצבעה בכנסת בתיאום נציגי אגו"י. כל ראשי הסיעות הודיעו בישיבה כי יתמכו במועמדות נציג אגו"י, ח״כ ישראל אייכלר כחבר הוועדה למינוי דיינים" אומרים באגודת ישראל.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כשהם בקואלציה הם רבים

      כשהם באופזיציה הם יודעים לחיות בשלום ובאחווה, לא חבל ?

    2. 1

      אין ספק שמצד הדין החברות בוועדה אינה מגיעה לח"כ אייכלר לאחר שקיבל את תפקיד ראשות הוועדה לפניות הציבור
      ר' יעקב אשר
      מחכים לך בכנסת…